در این سایت مقالات معتبر در زمینه خانواده، رفتار با همسر، نحوه برخورد با دوست همسر، روش رویایی با مادرزن و مادر شوهر و روشهای نوین حل اختلافات و زنای زن و شوهر در خانه و یا محل کار قرار داده شده است. روزانه به مقالات آن افزوده میشود.

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 7
  • بازدید کل : 34740

من ۲۸ سالمه ازدواج کردم. بخاطر تحقیرا و سرکوفتای خانوادم، بی اعتماد به نفسم.


تنها:

سلام و خسته نباشید.
من ۲۸ سالمه ازدواج کردم. بخاطر تحقیرا و سرکوفتای خانوادم و اینکه هیچوقت ازم راضی نبودن خیلی ضعیف و بی اعتماد به نفسم.
از روز اول خواستگاری خانوادم چون به شدت تحت تاثیر حرف مردم هستن خیلی اذیتم کردن.مادرم به شدت منفی بافه و مدام از همسرم و خانوادش بد میگفت همیشه هم با همسرم مشکل داشتن.
همسرم یه مقدار خسیسه و خانوادم کلا انتظار دارن داماد و پسر دست پر برن خونشون کلا تو فرهنگ ما اینطوریه. حالا به همین دلیل مدام طعنه و کنایه میزنن بهمون.
من بارها با همسرم حرف زدم اما قبول نمیکنه چون به راحتی پول خرج نمیکنه.
طبق معمول خانوادم منو تحقیر میکنن که بی عرضه و خنگم و درمقابل همسرم اختیار هیچی ندارم.
به نظرتون باید چیکار کنم؟

مشاور:

با سلام خدمت شما دوست عزیز
دقت کنید که بهتر بود اینگونه فرهنگ ها را در زمان نامزدی مد نظر قرار می داید و با همسرتان نیز در میان می گذاشتید تا هردویتان بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.
۱٫همسرتان چند سال دارند؟
۲٫معیارهای شما برای انتخاب ایشان چه ویژگی هایی می باشد؟
۳٫چند مدت است ازدواج کرده اید؟
۴٫رابطه عاطفی و جنسی شما رضایت بخش می باشد؟
۵٫همسرتان برای خودتان و نیازهای خانه نیز خساست دارند و منظور شما از خساست چیست؟
۶٫آیا ایشان توان مالی پرداخت بیشتر از موارد فعلی را دارند؟

تنها:

بله درست میفرمایید اما واقعا من اونموقع نتونستم مستقیم بگم باید برای خانوادم خرج کنی. البته اشتباه کردم.
۱٫همسرم ۳۰ سالشه
۲٫ایشون یه فرد کاملا مستقل هم شخصیتی و هم مالی هستن اصلا وابسته به خانواده نیست و تصمیمای زندگیمون رو فقط با نظر دوتامون میگیریم، خوش اخلاق مهربان و چشم پاکه، بسیار مسئولیت پذیرو کاریه، برای آرامش زندگیمون هرکاری بتونه میکنه، آینده نگره و خیلی به فکر پیشرفت کاری و زندگیه، یک حامی خیلی خوبه
۳٫چند ماه دیگه میشه ۳سال
۴٫بله کاملا رابطمون رضایت بخشه
۵٫برای من و خونه خیلیییی ولخرجه، محاله چیزی بخوام فراهم نکنه اما برای بقیه حاضر نیست ۱ریال خرج کنه حتی خانوادش. منظورم از خساست اینه جایی دست پر نمیره، اگه مثلا با کسی بیرون باشیم هیچی خرج نمیکنه، هدیه دادن و بی مناسبت خرج کردن اصلا و کلا هر خرجی غیر از خرج واسه من و خونه تعطیله.
۶٫بله توانایی مالی داره
میدونید خانواده من از بچگی مدام تحقیرم کردن که باید خرج خودتو دربیاری حتی من گاهی غذا کم میخوردم که خرجم کم بشه بعد که درس خوندن و نتونستم کار کنم همیشه سرکوفت و تحقیر میشنیدم که خرجت کردیم و بهمون پول ندادی با اینکه دانشگاه دولتی بودم، و بعد ازدواجمم اینا بدتر شد چون همسرم خرج نمیکنه

مشاور:

در این مورد با توجه به اینکه رفتارهای خانواده شما قبل از ازدواج شما نیز مشاهده می شده است بهتر است سعی کنید زندگی مشترک خودتان را ادامه بدهید و خودتان و همسرتان را درگیر اینگونه موضوعات نکنید چون اینگونه توقعات می تواند برای زندگی مشترک شما آسیب به همراه داشته باشد و بهتر است این موارد را بگذارید و از آنها رد شوید چون درگیری شما بر رفتارها و درخواست های تمام نشدنی و حتی گاهی درخواست هایی که از عهده شما خارج است می تواند برای شما آسیب های روحی به همراه داشته باشید.
با توجه ویژگی های مثبت همسرتان سعی کنید مسیر پیشرفت زندگی مشترکتان را داشته باشید و در کنار آن احترام خانواده ها را حفظ کنید اما از تمرکز بر آنها خوداری کنید.
در زمان فعلی اولویت شماها زندگی مشترکتان می باشد.

تنها:

من واقعا با توجه به مخالفتای همسرم کاری که میخوان رو انجام نمیدم خداروشکر تا زمانی هم که خودشون مستقیم به همسرم متلک نگن من این موضوعات رو بیان نمیکنم.
اما مشکل اینجاست پیش اومده ما خونشون بودیم بعد کسی از اقوام اومده و کلی وسایل خوراکی آورده البته ناگفته نماند اطرافیان بهشون ترحم میکنن و بیشتر براشون وسیله میبرن، درحالیکه درسته مشکل مالی دارن اما محتاج نیستن، تو اینجور مواقع کاملا مادرم به من و همسرم بی محلی میکنه و مدام میگه فلانی خیلی زحمت کشیده ولی بعضیا خسیسن و همسرمم ناراحت میشه.
موضوع دیگه اینکه خانوادم از هر موضوع کوچیک یه فاجعه میسازن و میفتن به جون زندگیم مثلا چند وقت پیش پدرم از همسرم کاری خواست همسرم چون قبلا هرکاری براشون کرده تا مشکلی پیش اومده گفتن تقصیر توئه این دفعه گفته بود همراهتون میام که خودتونم باشین مسئولیت اون کار با من نباشه. پدرم با عصبانیت به من زنگ زد بعد انتظار داشت من موضوع رو حل کنم.
کلا هرجا مشکلی باشه به من حمله میکنن و اگه موضوع حل نشه بازم سیلی از تحقیر و توهین به سمتم روانه میشه

مشاور:

بهتر است در /ارامش و بدون توهین بیان کنید که شما تنها مسئول رفتارهای خودتان هستید و اگر صحبت یا درخواستی از همسرتان دارند خودشان به ایشان عنوان کنند . اگر شما مداوم بخواهید به رفتارهای آنها تمرکز کنید آرامش را از خودتان سلب می کنید سعی کنید احترام پدر و مادر بودن انها را نگه دارید اما وارد این بازی و نقش ها شنوید تا بتوانید مسیر بهتری را تجربه کنید.
حتی اگر همسرتان از /انها دلخور است بهتر سات شما بیان کنید که هر یک از شما در جایگاه خودتان برای شما عزیز هستند و بهتر است خود همسرتان در آرامش دلخوریشان را به آنها بیان کنند تا شما دائم نگرانی نداشته باشید هریک از آنها مسئول رفتار خودشان می باشند و شما نمی توانید برای آرامش آنها همه افراد را کنترل کنید.

تنها:

با توجه به صحبتاتون آیا من واقعا بی عرضه و به درد نخور نیستم؟عذاب وجدان و احساس گناهی که مدام درمورد اینکه نتونستم بهشون پول بدم همراهمه منطقیه؟اینکه انتظار دارن من همیشه و همه جا خانوادم اولویتم باشن و ازشون طرفداری کنم غلطه؟
چطور این احساس گناه که فرزند بدی هستم از خودم دور کنم؟

مشاور:

در این مورد بهتر است ند جلسه شاخت درمانی را تجربه کنید تا افکار شما مورد بررس دقیق قرار گیرد و عملکدر بهتری ر تجربه کنید.درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۷۶۲

تنها:

ممنونم. از طرف دیگه خانواده من به شدت تحت تاثیر حرف مردمن یعنی حتی یه تصمیم ساده برای زندگیشون نمیتونن بگیرن و مدام نگرانن بقیه چی میگن.
هر رفتاری از همسرم ببینن که باب میلشون نباشه هزار برداشت بد میکنن.
مدام تا منو گیر میارن تحقیرم میکنن که خاک بر سرت بی عرضه ای، شوهرت با لباس و خوراکی خرت کرده، نمیتونی واسه خانوادت خرج کنی، مردم میگن هرمردی وظیفشه واسه خونش خرج کنه اما تو اینقد بی عرضه ای فک میکنی اگه برات لباس میخره خیلی خوبه ولی اختیار نداری بدون اجازش پول خرج کنی و ازین حرفا که واقعا اذیتم میکنه

منبع: مشاوره آنلاین – مشاوره خانواده

  انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 108

شهرک غرب پاکنژاد چهارراه سرو خیابان گلها پلاک 5

مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما